Adverteren op Google in de praktijk
|
|
|
- Thijmen Smeets
- 9 jaren geleden
- Aantal bezoeken:
Transcriptie
1 Adverteren op Google in de praktijk
2 2 97% van de consumenten gebruikt Google
3 Google AdWords 5 stappen om in te stellen Hoe hoog komt jouw bedrijf Klikprijs en kwaliteit Campagne structuur Doelen 3
4 Warming-up: 3 stellingen over Google AdWords 1 De adverteerder op positie 1 betaalt het meest. 2 AdWords levert gratis zichtbaarheid op. 3 AdWords kost alleen maar geld en levert niks op. 4
5 5 Google in 1998 (onderdeel Stanford Univ.)
6 AdWords (1) Google Maps (2) 6 6
7 7 7 Websites/ SEO (3)
8 Google verandert continu
9 9 Google verandert continue Google verandert continu
10 2013 Waarom Google AdWords? 10
11 2013
12 2013
13 Samenvatting Snel zichtbaar in de zoekresultaten Doelgroep bereiken buiten eigen locatie 13
14 2013 AdWords Werking 14
15 II - Contact III - Resultaat
16 II - Contact III - Resultaat
17 II - Contact III - Resultaat
18 Hoe werkt het? II - Contact III - Resultaat 1. Zoekopdracht (bijv. notaris Groningen ) Google kijkt per zoekopdracht welke adverteerders er zijn De advertentie van de adverteerder wordt vertoond 2. De gebruiker ziet de advertentie (vertoning) 3. De gebruiker beoordeelt de advertenties (of besluit onder de vouw te kijken) 4. De gebruiker beslist en klikt op de advertentie (handeling) 5. En bezoekt vervolgens de website/ landingpagina OF belt met de adverteerder! 18
19 2013 AdWords de 5 punten 19
20 Adverteren op Google 5 punten om in te stellen 20 20
21 5 punten om in te stellen: 1 - advertentietekst 21 21
22 Advertentietekst voorbeelden 22 22
23 2 3 Advertentie ontwikkeling: informeren = winnen! RATING TELEFOON SITELINKS OPENINGSTIJDEN ADRES 23
24 Advertentietekst Hoe maak ik ze Richtlijnen: Duidelijke boodschap Call to action Vertel wat jou onderscheidt van je concurrent Gebruik de populairste zoekwoorden in je advertentietekst Tips: Maak meerdere advertenties Test welke het beste werkt Kijk waar je concurrent mee adverteert Gebruik ad-extensies Gebruik dynamische titel Maak aparte advertenties voor mobiel 24 24
25 2 5 Update: advertentie-indeling = expanded ads Kop: 25 tekens Beschrijvingsregel 1: 35 tekens Beschrijvingsregel 2: 35 tekens Zichtbare URL: 35 tekens Kop 1: 30 tekens (+5 tekens) Kop 2: 30 tekens (+5 tekens) Beschrijvingsregel 1: 80 tekens (+10 tekens) Beschrijvingsregel 2 vervalt.
26 5 punten om in te stellen: 2 - zoekwoorden 26 26
27 Zoekwoorden: wat doen ze? 27 27
28 De 5 zoektypen van Google AdWords 1. Broad match (breed zoeken, spelfouten, synoniemen) Voorbeeld: u adverteert op meisjesfiets De advertentie wordt ook op damesfiets getoond. 2. Broad modified (breed zoeken, maar beperkter, geen synoniemen) Voorbeeld: u adverteert op +meisjes +fiets De advertentie wordt ook op fietsen voor een meisje getoond. 3. Phrase match (woordgroep) Voorbeeld: u adverteert op meisjesfiets kopen De advertentie wordt ook op goedkope meisjesfiets kopen getoond.
29 De 5 zoektypen van Google AdWords 4. Exact match (exacte overeenkomst, geen synoniemen) Voorbeeld: u stelt een exacte match voor [meisjesfiets] in De advertentie verschijnt ook op meisjesfietsen, maar niet op damesfiets of meisjesfiets kopen. 5. Negative match (uitsluitingszoekwoord) Met het gebruik van uitsluitingszoekwoorden filtert u niet-relevant verkeer. Daarmee voorkom je dus ongewenste klikken. Voorbeeld: als je fietsen verkoopt is het handig om -'gratis' als uitsluitingswoord toe te voegen. Uw advertentie wordt dan niet weergegeven wanneer mensen op zoek zijn naar gratis fietsen.
30 Typen zoekwoorden: vind de juiste mix! TIPS - Gebruik Longtail zoekwoorden - Verwijder niet converterende zoekwoorden - Uitsluitingswoorden [Exact] + Modified broad
31 5 punten om in te stellen: 3 - doelgebied 31 31
32 Toon advertentie aan zoekers binnen beoogde gebied Google weet waar de zoeker zich bevindt o.b.v. IP-adres / GPS Plaatsnamen in zoekopdrachten 32 Straal Plaats Combi
33 Adverteren op Google: 3-5 * Geografie Richtlijnen: Waar bevindt mijn doelgroep zich Waar kan ik mijn klanten van dienst zijn Tips: Target lokaal en niet heel Nederland. Waarom? Gebruik plaatsnamen ook als zoekwoord. Waarom? 33 33
34 Adverteren op Google: 4-5 * Bestemmingspagina zoekwoorden 34 34
35 5 punten om in te stellen: 4 - bestemmingpagina 35 35
36 Adverteren op Google: 4-5 * Bestemmingspagina Richtlijnen: Kies de pagina die het beste aansluit op je advertentie en zoekwoorden Zorg dat de bezoeker direct vindt waar hij/zij naar op zoek is Maak gebruik van sitelinks 36 36
37 37 Voorbeeld landing pagina: goed of fout?
38
39 De top 10% van de beste landingspagina s converteren gemiddeld drie tot vijf keer vaker dan de gemiddelde landingspagina. 39
40 Top 5 gemaakte fouten op landingspagina s 1. Je landingspagina is te algemeen 2. Je landingspagina voldoet niet aan de verwachtingen 3. Je landingspagina bevat te veel afleiding 4. Het formulier is véél te lang 5. Het formulier werkt slecht op je mobiele site 6. De landingpagina is offline (404) 40
41 5 punten om in te stellen: 5 - budget 41 41
42 Google AdWords Budget Bepaal uw budget: Je betaalt per klik Betaal vooraf of met creditcard Nooit te veel in rekening gebracht Beheer uw budget volledig: Stel een budget en biedingen in Bepaal een biedingsstrategie 42 42
43 Samenvatting adverteren op Google Advertentievertoning op zoekwoord Tonen op geografische selectie Voorkeur aangeven devices Betaling per klik, niet per vertoning Begin Veilingmodel met tekenen Budget volledig onder controle 43
44 2013 Kwaliteit en klikprijs 44
45 Google AdWords Hoe hoog kom je? x = 45
46 Google AdWords Quality score (componenten) De historische klikfrequentie (CTR; Click Through Rate) van alle zoekwoorden en advertenties in het Google AdWords account (accountgeschiedenis); De kwaliteit van de landingspagina; De relevantie van het zoekwoord m.b.t. de bestemmingspagina; De laadtijd van de landingspagina (speed) De historische data van de kwaliteit van een in AdWords gebruikte URL 46
47 Quality Score 47
48 Rekenvoorbeeld: wat is de Ad Rank? Max CPC Qs Ad Rank A 1,00 x 9 = 2 B 1,50 x 5 = 1 C 2,00 x 3 = 3 48
49 Rekenvoorbeeld: wat is de Ad Rank? Max CPC Qs Ad Rank A 1,00 x 9 = 9,0 2 B 1,50 x 5 = 7,5 1 C 2,00 x 3 = 6,0 3 49
50 Rekenvoorbeeld: Ad Rank wie wint? Max CPC Qs Ad Rank A 1,00 x 9 = 9,0 1 B 1,50 x 5 = 7,5 2 C 2,00 x 3 = 6,0 3 50
51 Rekenvoorbeeld: wat betaal je uiteindelijk? Max CPC Qs Ad Rank Real CPC A 1,00 x 9 = 9,0 1 0,84 B 1,50 x 5 = 7,5 2 1,21 C 2,00 x 3 = 6,0 3 = ( (7,5/9) * 1,00 ) + 0,01 51
52 Samenvatting kwaliteit en klikprijs Positie hangt af van klikbod en kwalititeit Kwaliteit bestaat uit doorklikratio (CTR) Maar ook kwaliteit advertentie, landingspagina Kwaliteit en relevantie zijn esentieel! Begin Degene met die tekenen meeste betaalt, staat niet perse op 1 52
53 En waar begin je? 53
54 Een duidelijke structuur is essentieel Account Campagne Campagne Advertentiegroep Advertenties Zoekwoorden Advertentiegroep Advertenties Zoekwoorden Advertentiegroep Advertenties Zoekwoorden Advertentiegroep Advertenties Zoekwoorden 54 54
55 Voorbeeld Account Banken Bedden 2 zits banken Leren banken Witte banken Boxsprings Kinderbedden Eenpersoons 55 55
56 Managen van een campagne 1. Wat is je doel / conversie 2. Wat mag een conversie kosten? 3. Welke woorden / advertenties dragen bij aan conversie 4. Waar zijn de kosten lager dan de maximale conversie kosten 5. Hoeveel meer volume zit er in de markt 56
57 2013 Doelen Google AdWords 57
58 Welke doelen kan je instellen? Aantal bezoekers zo veel mogelijk bezoekers per euro (traffic) Bounce rate voorkomen van bounce rate op de site van de klant Time on site aantrekken bezoekers die lang op je site blijven CPL zo laag mogelijke kosten per lead CPCall kosten per Call CPS kosten per sales/ conversie. 58
59 Wat is je doel Geef Google de juiste opdracht 59
60 Wat is je doel als je alleen calls wilt 60
61 Aanbod: kies 1 van de analyses voor je bedrijf!
62 SEA check bestaande campagnes SEA Check SEA Check SEA Check 62
63 2013 Tenslotte 63
64 Zelf doen of uitbesteden? Zelf Uitbesteden 64
65 Introductie-aanbod Google Wij geloven zo in onze SEA propositie dat wij onze service en Google Analytics gratis aanbieden 100,- korting per maand op de managementkosten Gratis installatie en implementatie van Google Analytics Installatiekosten verlaagd naar 150,- 65
66 2013 Bedankt voor je aandacht 66
10 tips om uw Adwords
10 tips om uw Adwords campagne te verbeteren Beste relatie, Bedankt voor uw interesse in het e-book: 10 tips om uw Google Adwords campagne te verbeteren Omdat u het druk heeft, hebben wij alle tips kort
SEARCH. Gevonden worden met uw bedrijf
SEARCH Gevonden worden met uw bedrijf Agenda 1. Zoeken op internet 2. Zoekmachine optimalisatie 3. Zoekmachine adverteren 4. Vervolgstappen 2 Zoeken op internet 3 Eén van de meest populaire online activiteiten
Hand-outs. Groei dankzij zoekmachinemarketing
Hand-outs Groei dankzij zoekmachinemarketing Hoeveel zoekopdrachten verwerkt Google per dag? 3,5 miljard Hoeveel km legt de gemiddelde zoekopdracht af? 2.400 km Uit hoeveel pagina s bestaat het internet?
19 juni 2012 Workshop Google Adwords
19 juni 2012 Workshop Google Adwords voor gevorderden Wie zijn wij? Nick Boterberg [email protected] Dimitri Claerbout [email protected] Programma Optimaliseren van een bestaande account (structuur,
ADWORDSCADABRA TOVEREN MET ONLINE ADVERTISING
ADWORDSCADABRA TOVEREN MET ONLINE ADVERTISING MEER KLANTEN EN MINDER KOSTEN, ALS JE WEET WAT JE DOET Door Timm & Pimm Sjoerd van Tilburg 26-04-2017 DOELSTELLING TRAINING Inzicht krijgen in de werking en
Webinar - SEA. Koen van den Eeden. Start: 19:00
Webinar - SEA Koen van den Eeden Start: 19:00 1 Voorstellen SEA Bol.com & SEA Tips & Tricks Ontwikkelingen SEA 2 Koen van den Eeden 3 Online Marketing bol.com Online Marketing SEA SEO Prijsvergelijkers
Online adverteren? Snel aan de slag met Google AdWords
Online adverteren? Snel aan de slag met Google AdWords Whitepaper Google AdWords Pagina overzicht Als ondernemer wilt u een goede website. Maar daarmee bent u er niet. Potentiële klanten moeten uw website
Whitepaper SEA Haal maximale resultaten vanuit zoekmachine adverteren door structuur, optimalisatie en analyse.
Haal maximale resultaten vanuit zoekmachine adverteren door structuur, optimalisatie en analyse. Versie: 1.0 Datum: 14-1-2010 Auteur: Onetomarket Inhoudsopgave 1. Wat is Search Engine Advertising?... 3
7 tips om eenvoudig meer rendement uit je
Alona Media Google Adwords, Social Media, Websites, SEO; advies, implementatie, training T: 020-2614616 W: www.alonamedia.com E: [email protected] facebook.com/alonamedia 7 tips om eenvoudig meer rendement
Module 1 Search & Analytics
Module 1 Search & Analytics Programma college 2 Recap college 1 Introductie Tools Adwords campagne opzetten m.b.v. Tools Recap college 2 Recap college 1 Hoe werkt Search voor gebruikers? 1. Een intentie
Gids voor het MKB: Meer Klanten Met Google AdWords
Inhoudsopgave 1. Inleiding... 2 2. Google AdWords binnen jouw marketingstrategie... 2 Branding... 2 Remarketing... 3 Aanzetten tot actie... 3 3. Wat is Google AdWords precies?... 4 Advertentiepositie...
Workshop. SEO & SEA in a nutshell
Workshop SEO & SEA in a nutshell Matthias de Smit Webdesign Interaction design IxD SEO en SEA Doel van deze workshop SEO en SEA begrijpelijker maken Tips en informatie krijgen waar je echt iets aan hebt
Google AdWords Academy
Google AdWords Academy Agenda Ochtend: Google Engage De Basis van AdWords AdWords Interface Een Campagne Opzetten 5 Optimalisatie Tips Hoe Verkoopt u AdWords aan uw Klanten Manager Defined Spend Niveau
Workshop: Google Adwords voor Beginners
Workshop: Google Adwords voor Beginners Joke Lamin 22 maart 2012 Programma De basisprincipes van SEA Opzoeken van de meest effectieve zoekwoorden Opstellen van wervende tekst Opzetten van campagnes en
Module 1 Search & Analytics
Module 1 Search & Analytics Programma vandaag Inleiding Search Wat is SEM? Opzet van een SEA campagne Recap Inleiding Search Wat is Search? Zoekmachines zijn de databases van onze intenties - John Battelle
16 TIPS OM HOGER TE RANKEN IN GOOGLE
16 TIPS OM HOGER TE RANKEN IN GOOGLE Hoe kom ik bovenaan te staan in Google? In deze whitepaper delen wij de 16 belangrijkste betaalde en onbetaalde tips & tricks om hoog te ranken in Google. En waarom
Affiliate marketing. Jan Pons
Affiliate marketing Jan Pons Affiliate marketing Affiliate marketing is een manier van online marketing waarbij de website (adverteerder of merchant) de affiliate (uitgever/webmaster) betaalt voor elke
Google AdWords, hoe werkt dat?
Google AdWords, hoe werkt dat? mei 2013 11 www.multimove.nl Adverteren is belangrijk Snel en gericht adverteren tegen lage kosten! Deze Paper geeft u basistips voor Google AdWords. 2 introductie Meer verkeer
WordStream is één van de grootste leveranciers van Internet Marketing software en tevens Google Premier SMB Partner.
Voorwoord Bedankt voor het aanvragen van de expertreview van Wemessage. De expertreview biedt inzicht in onze werkwijze, de prestaties en de potentie van jullie Adwords campagne. In de onderstaande expertreview
Help, ik heb een website!
Help, ik heb een website! Help, ik heb een website Zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren: wat houdt dit in en wat kan/moet ik ermee? De zin en onzin van Zelf check: hoe doet mijn website
HOE TREKT U ONLINE MEER KLANTEN AAN? UNIZO Retail
HOE TREKT U ONLINE MEER KLANTEN AAN? UNIZO Retail Inleiding syllabus Pagina s syllabus: Dit is de syllabus bij de UNIZO retail sessie Hoe trekt u online klanten aan?. In deze syllabus hernemen we enkele
Zoekmachine marketing
Zoekmachine marketing Kinderen moeten onbezorgd kunnen rennen, fietsen, spelen en sporten! Wesley Plugers Zoekmachine marketing is topsport. Je moet elke dag trainen om te kunnen winnen @wesleyplugers
Whitepaper Search & Display Advertising Haal maximale resultaten door structuur, optimalisatie en analyse.
Whitepaper Search & Display Advertising Haal maximale resultaten door structuur, optimalisatie en analyse. Auteur: Onetomarket Inhoudsopgave 1. Inleiding... 3 2. Wat is Search Engine Advertising?... 4
Wat is remarketing voor search?
In navolging van het artikel op de evolutie in remarketing vinden we dat remarketing voor search ads (RLSA) extra aandacht verdiend. In deze post willen we verder ingaan op de werking, de implementatie
HOE WORD JE HET EERSTE ZOEKRESULTAAT?
HOE WORD JE HET EERSTE ZOEKRESULTAAT? WEBDESIGN DIGITALE MARKETING OPLEIDING & ADVIES GRAFISCH ONTWERP Inleiding Wat is zoekmachine optimalisatie? SEO, search engine optimization ook wel zoekmachine optimalisatie
Zo maak je van je. een succes
Zo maak je van je Facebook advertenties een succes Wil je weten hoe je jouw Facebook campagne goed kunt opzetten? Zodat je jouw doelgroep bereikt en meer klanten krijgt? Met Facebook Adverteren is dit
Joris Verwater B2C & Marketing manager - Vergelijk.nl
Joris Verwater B2C & Marketing manager - Vergelijk.nl @jorisverwater https://nl.linkedin.com/in/jorisverwater Vergelijk.nl Sinds 1999 40 medewerkers in Utrecht & Helsinki 5 Europese websites (vergelijk.nl,
Hoe vinden ze uw website in de zoekrobots
Hoe vinden ze uw website in de zoekrobots ICT-COACH - 11 oktober - Laakdal 2 1 3 http://tools.summitmedia.co.uk/spider/ 4 2 Sector Trefwoord populariteit Reputatie 30 dagen => 3, 4 maanden 5 Analyse 6
Starterscafé Rabobank Peelland Zuid. Presentatie Zoekmachine marketing
Starterscafé Rabobank Peelland Zuid Presentatie Zoekmachine marketing Programma: 1. Introductie 2. Vindbaarheid en Zoekmachine marketing 3.Zoekmachine optimalisatie 4. Zoekmachine adverteren 5. Vragen
Google AdWords Academy. Deel II Groep I
Google AdWords Academy Deel II Groep I Agenda Opzetten Search Campagne Google Tools Advertentie Extensies Opzetten Display Campagne MCC Aanmaken Google AdWords Academy Het opzetten van een Search campagne
Wat is Google AdWords?
Wat is Google AdWords? Google Adwords is het advertentieprogramma van Google waarmee je jouw advertentie in Google kunt laten verschijnen in de lijst met "gesponsorde koppelingen" of "advertenties". Je
SEA. Doelgericht en efficiënt online adverteren met Google AdWords TM
SEA Doelgericht en efficiënt online adverteren met Google AdWords TM Gebruikers doorzoeken het internet naar producten en diensten zoals de uwe. Maar vinden ze u? 92% van de Belgen gebruikt zoekmotoren
DM3 Ratecard - Laatste update: 14 oktober 2014. Performance. Bereik top 10
DM3 Ratecard - Laatste update: 14 oktober 2014 Deze ratecard bestaat uit zes blokken. Wij hanteren drie verschillende advertising pakketten; Thema, Performance en RTB. Deze pakketten maak je compleet met
Aan de slag met de nieuwe AdWords-interface Een handleiding voor de wijzigingen in het campagnebeheer
Aan de slag met de nieuwe AdWords-interface Een handleiding voor de wijzigingen in het campagnebeheer Inleiding en overzicht AdWords is gegroeid, dankzij u. Sinds 2005 hebben we meer dan twintig hulpprogramma's
Adverteren op Linkedin
Adverteren op Linkedin Linkedin heeft op iedere profiel en persoonlijke startpagina een positie gereserveerd voor advertenties. Dit kan een reguliere banner, Linkedin promo of een tekstadvertentie zijn
Handleiding AdWords optimalisatie met Google Analytics
Handleiding AdWords optimalisatie met Google Analytics Inhoudsopgave Inleiding... 2 Wat is de conversie ontwikkeling van je AdWords campagnes?... 4 Welke AdWords campagnes leveren een bijdrage aan de conversie?...
SEO webinar Beginnen met SEO
SEO webinar Beginnen met SEO 20 September 2017 Alon Bromet & Robbert Kleijwegt WAT IS DE NUMMER 1 PRIORITEIT VOOR ONDERNEMERS O.G.V. ONLINE MARKETING? Vindbaarheid op het Internet! 0% 5% 10% 15% 20% 25%
Call tracking. Telefonische conversies meten in Google AdWords. AdCalls
Call tracking. Telefonische conversies meten in Google AdWords. AdCalls Samenvatting Google AdWords Google AdWords is hét betaalde advertentiekanaal van Google. Je wilt je advertenties tonen aan een relevant
Online Marketeer Kennistest
Online Marketeer Kennistest 1 U heeft 60 minuten voor deze kennistest Gebruik van hulpmiddelen zoals uw mobiele telefoon is verboden Niet alle vragen zijn even relevant, het geeft daarom niet als u niet
Winstgevende advertenties in Adwords! Yonego 17 november 2011
Winstgevende advertenties in Adwords! Yonego 17 november 2011 1 People don't read advertising. People read what interests them. Sometimes that's advertising. 2 3 > Relevant > Budgetcontrole > Kost per
Lesweek 7 Zoekmachinemarketing/ Search Engine Marketing (SEM)
Lesweek 7 Zoekmachinemarketing/ Search Engine Marketing (SEM) Voor dit hoofdstuk is gebruik gemaakt van teksten uit het boek: Interactieve Marketing, van Reijsen, M. Zweers, T. Jansen, H. Pearson Education
SEA: een minicursus Google Adwords
SEA: een minicursus Google Adwords : 1. Wat is Google Adwords? 2. Waarom zou je van Adwords gebruikmaken? 3. Hoe werkt Adwords? 3a. Wat is de kwaliteitsscore? 3b. Kwaliteitsscore in stappen 3c. SEA en
Niveaus van Google Adwords
Inhoud Inhoud... 2 Inleiding... 3 Niveaus van Google Adwords... 4 Belangrijke begrippen & afkortingen... 5 Casus & Voorbereiding... 6 Adwords campagne aanmaken.... 7 Enkele veel voorkomende oorzaken van
Google AdWords (SEA)
Door op de juiste zoekwoorden te adverteren met Google Adwords kunt u uw business en enorme boost geven! In 9 pagina s wat Google AdWords is en waarom het zo belangrijk is. Inhoudsopgave Voorblad. Pagina
Inzicht krijgen in de resultaten van uw Google AdWords Campagne. How To
Inzicht krijgen in de resultaten van uw Google AdWords Campagne How To Inhoudsopgave U heeft een Google AdWords TM Campagne. Natuurlijk wilt u weten wat de effectiviteit van uw campagne is. Hoe vaak worden
Online marketing. De weg naar online succes. Presentatie door: Eelke Kuipers
Online marketing De weg naar online succes Presentatie door: Eelke Kuipers Inhoud Wat is online marketing? Internet strategie Marketing middelen - Zoekmachine marketing - Social media - E-mailmarketing
Alles over Google AdWords. advertentie extensies
Alles over Google AdWords advertentie extensies 1. ALLES OVER GOOGLE ADWORDS ADVERTENTIE EXTENSIES Adverteert u met Google AdWords? Dan doet u er goed aan om zoveel mogelijk gebruik te maken van de mogelijkheden
Handleiding organische vs. betaalde kanalen: wat converteert beter?
Handleiding organische vs. betaalde kanalen: wat converteert beter? Inhoudsopgave Inleiding... 2 Gebruik campagne metingen om de impact van je betaalde kanalen te bepalen!... 3 Hoe bepaal je of een organisch/betaald
LinkedIn Advertising vs. Google AdWords
LinkedIn Advertising vs. Google AdWords Voor welk advertentiekanaal kiest u? Content marketing wordt ingezet om voor de doelgroep relevante en waardevolle content te verspreiden. Helaas bevindt vaak niet
Google AdWords Expertreview
Google AdWords Expertreview Voorwoord Bedankt voor het aanvragen van de expertreview van Brandfirm. Onderstaand vind je een voorbeeld van een review die we gemaakt hebben voor een klant. Hopelijk biedt
HOE ZET IK LINKEDIN SPONSORED UPDATES IN VOOR MEER LEADS? In 7 stappen naar een converterende LinkedIn-campagne
HOE ZET IK LINKEDIN SPONSORED UPDATES IN VOOR MEER LEADS? In 7 stappen naar een converterende LinkedIn-campagne E-BOOK 2017 1 Er zijn meerdere betaalde manieren om relevante bezoekers naar uw website te
Bron: SEMPO.org, 2009
Even vooraf o site niet in Google? Geen zoekresultaat! o google heeft marktaandeel van 95%! o arbeids- en kennis intensief; o dynamisch: 400 veranderingen in 2009! o iedereen is online: 90% van de huishoudens!
Google Adwords: doen!
Google Adwords: doen! Met Adwords geef je pas geld uit aan advertenties als mensen daadwerkelijk je site bezoeken en niet van te voren. Dit is vrij uniek. De beslissing om via Adwords te gaan adverteren
SEARCH ENGINE ADVERTISING. Gemaakt door Theo Lentjes & Irma van den Akker
SEARCH ENGINE ADVERTISING Gemaakt door Theo Lentjes & Irma van den Akker Index 1. Inleiding Search Engine Marketing...3 2. Search Engine Advertising (SEA)...4 2.1 Google Inhoudsnetwerk... 7 3. Advertentievormen...8
Ondernemers-Sociëteit KAN. Workshop zoekmachineoptimalisatie. www.cowpunks.nl
Ondernemers-Sociëteit KAN Workshop zoekmachineoptimalisatie www.cowpunks.nl Mark Beuzel Ton Buurman Léon Collaris www.cowpunks.nl De missie van Google is alle informatie ter wereld te organiseren en universeel
Kennissessie Online Marketing
Kennissessie Online Marketing Opstarten Facebook- en Google campagne Kennissessie Online Marketing 08-05-2019 door Kes van Ommen In samenwerking met ZZP Krimpenerwaard Cultuurhuis Krimpen aan de Lek Schema
Welkom Affiliate Marketing
Welkom Affiliate Marketing Affiliate dag 2008 Pieter van Gils Studie CE Now Media Generation Next Mark van Werven Publisher Adverterteerders ondersteunen Tribal Internet Marketing Tribal Ireland Programma
Paginaweergaven. Dit zijn alle bekeken pagina s op jouw site. Herhalingsbezoeken tellen ook mee in deze berekening.
Maak gebruik van actiegerichte rapportages In Google Analytics kun je kiezen uit een veelvoud aan rapporten. Ik zal in deze handleiding 7 praktische rapporten beschrijven, die je direct kunt gaan gebruiken.
Haal meer boekingen uit uw website! Zoekmachine optimalisatie MEER BEZOEKERS VAN HOGE KWALITEIT
Haal meer boekingen uit uw website! Zoekmachine optimalisatie MEER BEZOEKERS VAN HOGE KWALITEIT De zoekmachine van Nederland - Google SEA SEA SEO SEA..??? Google adwords is een biedprincipe Bieden op zoektermen
Table of Contents. Adverteren in Google. Over Embrosa. Copyright
Table of Contents Adverteren in Google Over Embrosa Copyright 3 13 14 2 Adverteren in Google Hoe komt jouw advertentie bovenaan te staan? Niet alle bedrijven hebben de luxe om gratis bovenaan te staan
SEO Consultancy Services Bedrijfsvoorstelling
SEO Consultancy Services Bedrijfsvoorstelling SEO Consultancy Services Bedrijfsvoorstelling Wie zijn we? Wat is Google Marketing? Google Optimalisatie Google Adwords Google & SEO Workshop Google Analytics
Call tracking. De koppeling tussen web- en telefonische conversies in Google Analytics. AdCalls
Call tracking. De koppeling tussen web- en telefonische conversies in Google Analytics. AdCalls Samenvatting Google AdWords Google Analytics is een online tool van Google. De tool verzamelt statistieken
Google AdWords: doen!
Google AdWords: doen! Je wilt meer bezoekers op je website zodat je meer mensen kunt informeren, een grotere naamsbekendheid opbouwen of meer (online) verkopen? AdWords is hiervoor het aangewezen middel!
start om 19:00 uur 1
start om 19:00 uur 1 Certifications Google AdWords (Fundamentals, Display, Search) Google Analytics DoubleClick (DCM, DBM, DRM) 2 1. Voorstellen 2. Google Analytics 3. Analytics rapportages 4. Doelen instellen
Handleiding aangepaste rapporten
Handleiding aangepaste rapporten Inhoudsopgave 1. Wat zijn aangepaste rapporten?... 3 2. Naar welke statistieken kijk je eigenlijk?... 4 3. Hoe stel je aangepaste rapporten in?... 7 4. Gebruik je tabbladen
Haal meer uit je website
Haal meer uit je website 10 Tips om je website te optimaliseren Je hebt 100 bezoekers per dag, met soms een piek van 200 bezoekers per dag. Maar wat doe je met deze bezoekers? Hoeveel procent van deze
Bluedesk. 10 tips voor betere vindbaarheid van uw webwinkel. websolutions for your next step
Bluedesk 10 tips voor betere vindbaarheid van uw webwinkel Over Bluedesk Hét full-service internetbureau uit Noordwest- Holland Gevestigd in Alkmaar Opgericht in 1995 Meer dan 35 medewerkers Specialisaties
MASTERCLASS ONLINE MARKETING 7 juni 2018
MASTERCLASS ONLINE MARKETING 7 juni 2018 Agenda 10:30-10:45 Introductie 10:45-11:15 11:15-11:25 11:25-11:55 11.55-12.10 12:10-12:40 12:40-13:30 SEO Pauze SEA / PPC Pauze Social media Lunch MISSIE Wij helpen
Whitepaper Handleiding rapportages Google Analytics Datum: Juni 2013 Schrijver: Gerard Rathenau
Whitepaper Handleiding rapportages Google Analytics Datum: Juni 2013 Schrijver: Gerard Rathenau Inhoudsopgave DOELGROEPSRAPPORT... 2 GEDRAGSRAPPORTEN... 3 MOBIELE RAPPORTEN... 5 INHOUDSRAPPORTEN...7 VERKEERSBRONNEN...
Dashboards in Google Analytics. Inhoud 1. KPI s voor dashboards... 2
Dashboards in Google Analytics Inhoud 1. KPI s voor dashboards... 2 2. Hoe stel je dashboards in?... 6 3. Praktische voorbeelden van dashboards... 12 4. Afsluitende tips... 26 Inleiding In Google Analytics
