1 / 20 VOLLEDIG PAGINA 1. V1: Uw naam: joop van ooijen. V2: Uw partij: jezus leeft. partijstandpunt

Vergelijkbare documenten
I. Wapenwet. II. Benelux-Overeenkomst. III. Wetten. IV. Decreten. Vlaams Gewest Waals Gewest Duitstalige gemeenschap...

Een onderzoek naar een klacht over de afwikkeling van in beslag genomen voorwerpen.

Voorschriften verbonden aan een verlof tot het voorhanden hebben van vuurwapens

VRAGENLIJST THEORETISCHE PROEF KANDIDAAT WAPENBEZITTERS

INHOUD. Afkortingenlijst / XIII

De gewijzigde wapenwet van 2018

AANVRAAG VAN EEN VERGUNNING TOT HET VOORHANDEN HEBBEN VAN EEN VUURWAPEN

p r o v i n c i e L i m b u r g

Federale Overheid Dienst wapens Provincieplein Leuven

THEORETISCHE PROEF INZAKE DE WAPENWETGEVING

AANVRAAG VAN EEN VERGUNNING TOT HET VOORHANDEN HEBBEN VAN EEN VUURWA PEN

A. IDENTITEIT VAN DE AANVRAGER (in drukletters aub)

AANVRAAG VAN EEN VERGUNNING TOT HET VOORHANDEN HEBBEN VAN EEN VUURWAPEN

OVERZICHT WAPENWETGEVING

Theoretische proef inzake de wapenwetgeving

A. IDENTITEIT VAN DE AANVRAGER (in drukletters aub)

Opgelet : Indien u het aanvraagformulier niet volledig invult en de gevraagde stukken niet bijvoegt, kan uw aanvraag niet behandeld worden!

p r o v i n c i e Limburg

Hoofdstuk 2: Nummering en identificatie van vuurwapens... 38

Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden

UNACT - NUWJS NATIONALE UNIE VAN DE WAPENMAKERIJ EN DER JACHT- EN SPORTSCHUTTERS

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Officiële uitgave van het Koninkrijk der Nederlanden sinds 1814.

HOOFDSTUK I ALGEMENE BEPALINGEN. Artikel 1. Dit decreet regelt een gemeenschapsaangelegenheid.

TRANSATLANTIC TRENDS - NETHERLANDS

1. De vergunning zonder munitie en de erfenis

AANVRAAG VAN EEN VERGUNNING TOT HET VOORHANDEN HEBBEN VAN EEN VUURWAPEN

11 MEI Decreet houdende het statuut van de sportschutter (1)

Wapenwet van 08 juni Informatieavond KGK vzw

WAPENUNIE UNION ARMES

WAPENUNIE UNION ARMES

De nieuwe wapenwet wat moet u doen om in orde te zijn? U bezit een verboden wapen. Het bezit van verboden wapens is voortaan strafbaar.

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal Postbus EA DEN HAAG

raad voor cukuur raad voor cultuur

THEORETISCHE PROEF INZAKE DE WAPENWETGEVING

AFKORTINGEN 13. I Algemeen deel 15

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Boot - DEM/DT/BE_MFAO-BOO, Financieel Advies en Ondersteuning - DEM/DL/BE_TS-MFAO, Fiscaal - DEM/DT/BE_MFAO-FIS, Gespreksvaardigheden Gr.1...

GOUVERNEMENTS DE COMMUNAUTE ET DE REGION GEMEENSCHAPS- EN GEWESTREGERINGEN GEMEINSCHAFTS- UND REGIONALREGIERUNGEN

Fase systeem Vuurwapens

13 JULI Koninklijk besluit tot bepaling van de erkenningsvoorwaarden van schietstanden.

Vraag: is model 12 (maatregelen te nemen bij de bewaring van een vuurwapen om diefstal en ongelukken te voorkomen) nog steeds geldig?

Verzoek om ontheffing ex artikel 4 van de Wet wapens en munitie

Wapenwet van 08 juni Informatieavond Sint Hubertus

Officiële uitgave van het Koninkrijk der Nederlanden sinds 1814.

CWM januari 2013

AANVRAAGFORMULIER VOOR EEN VERGUNNING TOT HET VOORHANDEN HEBBEN VAN EEN VUURWAPEN - PARTICULIER

Vragenlijst theoretische proef geldig voor alle wapencategorieën

MODEL. AANVRAAG VAN EEN VERGUNNING TOT HET VOORHANDEN HEBBEN VAN EEN VUURWAPEN De voetnoten verwijzen naar de verklarende nota die u als bijlage vindt

HOOFDSTUK 4. WAPENBEZIT IN BELGIË

Nieuw uitvoeringsbesluit van 25 april 2009 over de opslag van wapens door particulieren

Wegwijs in Justitie. In de hoofdrol bij Justitie. De instellingen. Meer informatie. Justitie in de praktijk. w a p e n w e t

Wapens volgens de Belgische strafwet

Datum 26 oktober 2015 Onderwerp Beantwoording VKC verzoeken van 11 juni 2015 en 1 oktober 2015 over wijziging Circulaire wapens en munitie

Reglementen en veiligheidsinstructies voor het schieten bij Schutterij St. Antonius Nieuw-Dijk

Uurroosters administratie

AANVRAAG VAN EEN VERGUNNING TOT HET VOORHANDEN HEBBEN VAN EEN VUURWAPEN

Wapenwet wat te doen tegen 30 juni 2007?

Verzoek om ontheffing op grond van de Wet wapens en munitie

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal Postbus EA DEN HAAG. Datum 13 april 2016 Onderwerp Onderzoek naar luchtdrukwapens

p r o v i n c i e Limburg

Formulier 1: model machtiging bestuur. Hierbij machtigt het bestuur van

Omzendbrief van 25/10/11 over de toepassing van de wapenwetgeving aanvulling 1

Vragenlijst theoretische proef

5. Rechten verbonden aan een vergunning

==================================================================== Artikel 1

De registratie en traceerbaarheid van ingevoerde vuurwapens

Wetsontwerp houdende regeling van economische en individuele activiteiten met wapens.

KRACHTLIJNEN VAN HET BELGISCHE CONTROLEREGIME

UNACT VECHT ONWERKBARE WAPENWET AAN VOOR HET ARBITRAGEHOF

VLAAMS PARLEMENT ONTWERP VAN DECREET. houdende het statuut van de sportschutter. Stuk 1174 ( ) - Nr. 1. Zitting

Beleidsregel handhaving Wet Damocles

Raad voor de rechtshandhaving. JAARPLAN en BEGROTING 2015

Overeenkomst inzake samenwerking Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie en de Minister van Veiligheid en Justitie

Veiligheidsplan horeca Hoeksche Waard Verplichte bijlage bij formulier aanvraag vrijstelling sluitingsuur horecabedrijf

«Geld vervoeren = RISICO Hoe zich beschermen?» Studiedag bij NBB 25/04/2014

AVJ Bijzondere voorwaarden bij uw AANSPRAKELIJK- HEIDSVERZEKERING JAGER

UNION NATIONALE DE L'ARMURERIE, DE LA CHASSE ET DU TIR NATIONALE UNIE VAN DE WAPENMAKERIJ EN DER JACHT - EN SPORTSCHUTTERS

Wapenunie Union Armes

De toepassing van de Verordening betreffende wederzijdse erkenning op wapens en vuurwapens

Wapenwet: Stand van zaken

===Gedragsprotocol Primates Outdoor en Survivalrun===

BELEIDSBRIEF. Economie, Ondernemen, Wetenschap, Innovatie en Buitenlandse Handel. Beleidsprioriteiten Onderdeel Wapenhandel ADVIES

Dienst Justis. Onderdelen uit de Brochure Wapens_Munitie_tcm pdf van; Ministerie van Justitie.

ANALYSE EERSTE UITVOERINGSBESLUIT ZONDAGSWET

22 januari Onderzoek: Jouw vrijheid, mijn vrijheid

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Datum 23 mei 2013 Onderwerp Onderzoek naar een aantal veiligheidsrisico's met betrekking tot de schietsport in Nederland

ADVIES van de Werkgroep Advies Wet wapens en Munitie

Commissie voor de toegang tot en het hergebruik van bestuursdocumenten

KC wil snel nieuwe wapens en bodycam - Politie Intranet pagina 1 van 14. KC wil snel nieuwe wapens en bodycam

Fiche verordening invoer, uitvoer en doorvoer van wapens

Datum 27 oktober 2011 Onderwerp Beleidsreactie op het rapport "Wapenbezit door sportschutters" door de Onderzoeksraad voor de Veiligheid

Sportschieten met vuurwapens. Een analyse van het draagvlak, het juridisch kader en de praktijk in Vlaanderen. Nils Duquet & Maarten Van Alstein

De aangepaste wapenwet

De aangepaste wapenwet. 3 de EDITIE

Omgaan met agressie en geweld

INHOUD DEEL 1. RELEVANTE ACTOREN EN REGELGEVING... 15

Onderzoek Agressie tijdens uitgaan

Naam of firma:... Maatschappelijke zetel:... Maatschappelijk doel:...

Transcriptie:

#1 VOLLEDIG Verzamelprogramma: Email Invitation 3 (E-mail) Gestart: dinsdag 28 februari 2017 13:01:23 Laatst gewijzigd: dinsdag 28 februari 2017 13:05:55 Bestede tijd: 00:04:32 E-mail: info@jezusleeft.nl IP-adres: 2.53.139.234 PAGINA 1 V1: Uw naam: joop van ooijen V2: Uw partij: jezus leeft V3: Zijn uw antwoorden het standpunt van u persoonlijk of van uw partij. partijstandpunt PAGINA 2: Redelijk Belang V4: Als er een redelijk belang aanwezig is bent u dan voor de mogelijkheid voor burgers die dat belang hebben om legaal (geregistreerd) wapens te bezitten zoals dat nu al het geval is? V5: Zijn de volgende legale activiteiten naar uw mening een redelijk belang voor het voorhanden kunnen hebben van wapens? Graag de punten aankruisen: Tegen PAGINA 3: Terugdringen illegaal wapenbezit V6: Illegaal wapenbezit en gebruik is voor legaal wapenbezit de grootste bedreiging. Hoe kunnen de bezitters van legale wapens helpen dit terug te dringen? geen idee PAGINA 4: Scheiding der Machten V7: Wat is uw mening over het basisprincipe der Scheiding der Machten (Trias Politica). Hierin worden wetgevende macht uitvoerende macht en rechtelijke macht gescheiden. V8: Denkt u dat dit democratische basisprincipe in het huidige Ministerie van Veiligheid en Justitie waarin wetgeving en uitvoering samengevat zijn voldoende gewaarborgd wordt? mee eens Het principe is niet gewaarborgd PAGINA 5: Basis voor een vergunningverlening 1 / 20

V9: Op dit moment is het vergunningstelsel meer gericht op wapens dan op de houder van de vergunning. Het is echter de persoon achter de vergunning die de belangrijkste factor is. Hoe denkt u over een meer persoonsgerichte aanpak van het vergunningstelsel. Voor PAGINA 6: Karakter van een Oudheid V10: Op dit moment zijn vuurwapens die het karakter van oudheden hebben (antiek) vrijgesteld van verlofplicht. Bent u het daarmee eens? Oneens PAGINA 7: Namaakwapens aansluiting bij omringende landen V11: Op dit ogenblik is de wetgeving op het gebied van voorwerpen die op vuurwapens lijken zoals airsoft speelgoed en gedeactiveerde wapens bijzonder onduidelijk en is de handhaving moeilijk. Deze voorwerpen worden in de andere landen van Europa niet als probleem beschouwd. Moet Nederland zich aansluiten bij de algemene trend in Europa en de nadruk leggen op het misbruik van die voorwerpen in plaats van op het bezit? Afwijken van de rest van Europa met alle handhavingsproblemen van dien PAGINA 8: In beslag genomen wapens V12: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze wapens na zorgvuldige overweging net als in beslag genomen auto's boten horloges en dergelijke aangeboden worden aan de legale wapenbezitter? Dit kan een aanzienlijke hoeveelheid geld opleveren voor de schatkist. V13: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze voor tot vernietiging overgegaan wordt aan de geregistreerde musea en de erkende verzamelverenigingen aangeboden worden zodat er voorkomen wordt dat er bijzonder cultureel erfgoed verloren gaat? Oneens PAGINA 9: Europese reacties op ernstige incidenten V14: Na ernstige incidenten waarbij vuurwapens betrokken zijn worden in het bijzonder op Europees niveau voornamelijk maatregelen getroffen die het legale wapenbezit aanpakken. Vindt u dit terecht? V15: Bent u er van overtuigd dat dergelijke maatregelen effect zullen ressorteren? Terecht Niet overtuigd 2 / 20

V16: Zo nee hoe zou u zaken als terrorisme en andere vuurwapencriminaliteit aan willen pakken? PAGINA 10: Zelfbescherming burgers V17: Vindt u dat de burger het recht en de mogelijkheid moet hebben om zichzelf te beschermen en zo ja met welke middelen? V18: Met welke middelen mag dit zo u het ermee eens bent Oneens PAGINA 11: Verbetering Wapenwetgeving V19: De Wet wapens en munitie is als raamwet bijzonder gecompliceerd en vele zaken die in de wet horen te staan zijn geregeld in beleidsdocumenten met een gemiddelde levensduur van een jaar. Vindt u dat de Wet wapens en munitie aan een revisie toe is en zo ja wat zou u veranderen? V20: Mogelijke veranderingen: algemeen verbod 3 / 20

#2 VOLLEDIG Verzamelprogramma: Email Invitation 3 (E-mail) Gestart: dinsdag 28 februari 2017 13:57:20 Laatst gewijzigd: dinsdag 28 februari 2017 14:02:49 Bestede tijd: 00:05:28 E-mail: info@wb50pluspartij.nl IP-adres: 92.110.3.189 PAGINA 1 V1: Uw naam: R. De Mulder V2: Uw partij: 50PLUS V3: Zijn uw antwoorden het standpunt van u persoonlijk of van uw partij. persoonlijk PAGINA 2: Redelijk Belang V4: Als er een redelijk belang aanwezig is bent u dan voor de mogelijkheid voor burgers die dat belang hebben om legaal (geregistreerd) wapens te bezitten zoals dat nu al het geval is? V5: Zijn de volgende legale activiteiten naar uw mening een redelijk belang voor het voorhanden kunnen hebben van wapens? Graag de punten aankruisen: Voor Sportschieten statisch (denk Olympische disciplines nationale disciplines) Sportschieten dynamisch (combinatie van schieten en bewegen zoals parcours) Sportschieten dynamisch (combinatie van schieten en bewegen zoals biathlon) Traditioneel (schutterijen) Historisch Dynamische Schietsport (Western) Jachtparcours (kleiduiven) Jacht (schadebestrijding en wildbeheer) Musea (bestuderen en aan het publiek tonen van wapens in al hun aspecten) Re-enactment (naspelen van gebeurtenissen uit de geschiedenis) Behoud oude militaire voertuigen inclusief hun bewapening. Wapenverhuur voor film en theater. PAGINA 3: Terugdringen illegaal wapenbezit 4 / 20

V6: Illegaal wapenbezit en gebruik is voor legaal wapenbezit de grootste bedreiging. Hoe kunnen de bezitters van legale wapens helpen dit terug te dringen? Niet de rotte appel worden PAGINA 4: Scheiding der Machten V7: Wat is uw mening over het basisprincipe der Scheiding der Machten (Trias Politica). Hierin worden wetgevende macht uitvoerende macht en rechtelijke macht gescheiden. V8: Denkt u dat dit democratische basisprincipe in het huidige Ministerie van Veiligheid en Justitie waarin wetgeving en uitvoering samengevat zijn voldoende gewaarborgd wordt? Moet worden uitgebreid met toeziende macht (monitoring power) Het principe is onvoldoende gewaarborgd PAGINA 5: Basis voor een vergunningverlening V9: Op dit moment is het vergunningstelsel meer gericht op wapens dan op de houder van de vergunning. Het is echter de persoon achter de vergunning die de belangrijkste factor is. Hoe denkt u over een meer persoonsgerichte aanpak van het vergunningstelsel. Voor PAGINA 6: Karakter van een Oudheid V10: Op dit moment zijn vuurwapens die het karakter van oudheden hebben (antiek) vrijgesteld van verlofplicht. Bent u het daarmee eens? Oneens PAGINA 7: Namaakwapens aansluiting bij omringende landen V11: Op dit ogenblik is de wetgeving op het gebied van voorwerpen die op vuurwapens lijken zoals airsoft speelgoed en gedeactiveerde wapens bijzonder onduidelijk en is de handhaving moeilijk. Deze voorwerpen worden in de andere landen van Europa niet als probleem beschouwd. Moet Nederland zich aansluiten bij de algemene trend in Europa en de nadruk leggen op het misbruik van die voorwerpen in plaats van op het bezit? Afwijken van de rest van Europa met alle handhavingsproblemen van dien PAGINA 8: In beslag genomen wapens 5 / 20

V12: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze wapens na zorgvuldige overweging net als in beslag genomen auto's boten horloges en dergelijke aangeboden worden aan de legale wapenbezitter? Dit kan een aanzienlijke hoeveelheid geld opleveren voor de schatkist. V13: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze voor tot vernietiging overgegaan wordt aan de geregistreerde musea en de erkende verzamelverenigingen aangeboden worden zodat er voorkomen wordt dat er bijzonder cultureel erfgoed verloren gaat? PAGINA 9: Europese reacties op ernstige incidenten V14: Na ernstige incidenten waarbij vuurwapens betrokken zijn worden in het bijzonder op Europees niveau voornamelijk maatregelen getroffen die het legale wapenbezit aanpakken. Vindt u dit terecht? V15: Bent u er van overtuigd dat dergelijke maatregelen effect zullen ressorteren? V16: Zo nee hoe zou u zaken als terrorisme en andere vuurwapencriminaliteit aan willen pakken? Terecht Overtuigd Meer politie meer bevoegdheden en meer middelen PAGINA 10: Zelfbescherming burgers V17: Vindt u dat de burger het recht en de mogelijkheid moet hebben om zichzelf te beschermen en zo ja met welke middelen? V18: Met welke middelen mag dit zo u het ermee eens bent Op school leren het met je tong te doen. PAGINA 11: Verbetering Wapenwetgeving V19: De Wet wapens en munitie is als raamwet bijzonder gecompliceerd en vele zaken die in de wet horen te staan zijn geregeld in beleidsdocumenten met een gemiddelde levensduur van een jaar. Vindt u dat de Wet wapens en munitie aan een revisie toe is en zo ja wat zou u veranderen? V20: Mogelijke veranderingen: Strikter naar gebruikers 6 / 20

#3 VOLLEDIG Verzamelprogramma: Email Invitation 3 (E-mail) Gestart: woensdag 1 maart 2017 10:55:16 Laatst gewijzigd: woensdag 1 maart 2017 11:20:02 Bestede tijd: 00:24:46 E-mail: info@deburgerbeweging.nl IP-adres: 84.80.76.131 PAGINA 1 V1: Uw naam: Hans van Steenbergen V2: Uw partij: De Burger Beweging V3: Zijn uw antwoorden het standpunt van u persoonlijk of van uw partij. partijstandpunt PAGINA 2: Redelijk Belang V4: Als er een redelijk belang aanwezig is bent u dan voor de mogelijkheid voor burgers die dat belang hebben om legaal (geregistreerd) wapens te bezitten zoals dat nu al het geval is? Voor 7 / 20

V5: Zijn de volgende legale activiteiten naar uw mening een redelijk belang voor het voorhanden kunnen hebben van wapens? Graag de punten aankruisen: Sportschieten statisch (denk Olympische disciplines nationale disciplines) Sportschieten dynamisch (combinatie van schieten en bewegen zoals parcours) Sportschieten dynamisch (combinatie van schieten en bewegen zoals biathlon) Traditioneel (schutterijen) Historisch Dynamische Schietsport (Western) Jachtparcours (kleiduiven) Airsoft Verzamelen (bestuderen van wapens in al hun aspecten zoals cultuurhistorisch technisch militairhistorisch en dergelijke) Musea (bestuderen en aan het publiek tonen van wapens in al hun aspecten) Re-enactment (naspelen van gebeurtenissen uit de geschiedenis) Behoud oude militaire voertuigen inclusief hun bewapening. Wapenverhuur voor film en theater. Publiceren over wapens PAGINA 3: Terugdringen illegaal wapenbezit V6: Illegaal wapenbezit en gebruik is voor legaal wapenbezit de grootste bedreiging. Hoe kunnen de bezitters van legale wapens helpen dit terug te dringen? Strengere controlle wie legaal een wapen mag bezitten PAGINA 4: Scheiding der Machten V7: Wat is uw mening over het basisprincipe der Scheiding der Machten (Trias Politica). Hierin worden wetgevende macht uitvoerende macht en rechtelijke macht gescheiden. V8: Denkt u dat dit democratische basisprincipe in het huidige Ministerie van Veiligheid en Justitie waarin wetgeving en uitvoering samengevat zijn voldoende gewaarborgd wordt? Deze machten dienen gescheide te zijn. Het principe is onvoldoende gewaarborgd PAGINA 5: Basis voor een vergunningverlening 8 / 20

V9: Op dit moment is het vergunningstelsel meer gericht op wapens dan op de houder van de vergunning. Het is echter de persoon achter de vergunning die de belangrijkste factor is. Hoe denkt u over een meer persoonsgerichte aanpak van het vergunningstelsel. Voor PAGINA 6: Karakter van een Oudheid V10: Op dit moment zijn vuurwapens die het karakter van oudheden hebben (antiek) vrijgesteld van verlofplicht. Bent u het daarmee eens? PAGINA 7: Namaakwapens aansluiting bij omringende landen V11: Op dit ogenblik is de wetgeving op het gebied van voorwerpen die op vuurwapens lijken zoals airsoft speelgoed en gedeactiveerde wapens bijzonder onduidelijk en is de handhaving moeilijk. Deze voorwerpen worden in de andere landen van Europa niet als probleem beschouwd. Moet Nederland zich aansluiten bij de algemene trend in Europa en de nadruk leggen op het misbruik van die voorwerpen in plaats van op het bezit? Aansluiten bij de rest van Europa PAGINA 8: In beslag genomen wapens V12: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze wapens na zorgvuldige overweging net als in beslag genomen auto's boten horloges en dergelijke aangeboden worden aan de legale wapenbezitter? Dit kan een aanzienlijke hoeveelheid geld opleveren voor de schatkist. V13: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze voor tot vernietiging overgegaan wordt aan de geregistreerde musea en de erkende verzamelverenigingen aangeboden worden zodat er voorkomen wordt dat er bijzonder cultureel erfgoed verloren gaat? PAGINA 9: Europese reacties op ernstige incidenten V14: Na ernstige incidenten waarbij vuurwapens betrokken zijn worden in het bijzonder op Europees niveau voornamelijk maatregelen getroffen die het legale wapenbezit aanpakken. Vindt u dit terecht? V15: Bent u er van overtuigd dat dergelijke maatregelen effect zullen ressorteren? Terecht Overtuigd 9 / 20

V16: Zo nee hoe zou u zaken als terrorisme en andere vuurwapencriminaliteit aan willen pakken? Stoppen met leveren van wapens aan bedenkelijke landen en organisaties en kopen van hun olie etc. Invoeren wet dat politici die oorlog willen zelf naar het front toe moeten gaan bevorderen van directe democratie splitsen van media zodat we objectiever nieuws krijgen PAGINA 10: Zelfbescherming burgers V17: Vindt u dat de burger het recht en de mogelijkheid moet hebben om zichzelf te beschermen en zo ja met welke middelen? V18: Met welke middelen mag dit zo u het ermee eens bent Met de mond weglopen de vuist gooien / slaan met spullen in uiterste geval. Als mensne wapens gaan kopen om zich zelf te beschermen krijgen we een spiraal wat niet wenselijk is. PAGINA 11: Verbetering Wapenwetgeving V19: De Wet wapens en munitie is als raamwet bijzonder gecompliceerd en vele zaken die in de wet horen te staan zijn geregeld in beleidsdocumenten met een gemiddelde levensduur van een jaar. Vindt u dat de Wet wapens en munitie aan een revisie toe is en zo ja wat zou u veranderen? V20: Mogelijke veranderingen: Deze wet is bij ons niet bekend dit moeten we nader uitzoeken maar als u zegt dat het nu te ingewikkeld is nemen we dit nu even voor waar aan. De Burger Beweging is voor zo eenvoudig mogelijke wetgeving. 10 / 20

#4 VOLLEDIG Verzamelprogramma: Email Invitation 3 (E-mail) Gestart: donderdag 2 maart 2017 14:30:32 Laatst gewijzigd: donderdag 2 maart 2017 14:35:44 Bestede tijd: 00:05:12 E-mail: hero.brinkman@ondernemerspartij.nl IP-adres: 145.119.165.117 PAGINA 1 V1: Uw naam: Hero Brinkman V2: Uw partij: Ondernemerspartij V3: Zijn uw antwoorden het standpunt van u persoonlijk of van uw partij. partijstandpunt PAGINA 2: Redelijk Belang V4: Als er een redelijk belang aanwezig is bent u dan voor de mogelijkheid voor burgers die dat belang hebben om legaal (geregistreerd) wapens te bezitten zoals dat nu al het geval is? Voor 11 / 20

V5: Zijn de volgende legale activiteiten naar uw mening een redelijk belang voor het voorhanden kunnen hebben van wapens? Graag de punten aankruisen: Sportschieten statisch (denk Olympische disciplines nationale disciplines) Sportschieten dynamisch (combinatie van schieten en bewegen zoals parcours) Sportschieten dynamisch (combinatie van schieten en bewegen zoals biathlon) Traditioneel (schutterijen) Historisch Dynamische Schietsport (Western) Jachtparcours (kleiduiven) Airsoft Jacht (schadebestrijding en wildbeheer) Verzamelen (bestuderen van wapens in al hun aspecten zoals cultuurhistorisch technisch militairhistorisch en dergelijke) Musea (bestuderen en aan het publiek tonen van wapens in al hun aspecten) Re-enactment (naspelen van gebeurtenissen uit de geschiedenis) Behoud oude militaire voertuigen inclusief hun bewapening. Wapenverhuur voor film en theater. Publiceren over wapens PAGINA 3: Terugdringen illegaal wapenbezit V6: Illegaal wapenbezit en gebruik is voor legaal wapenbezit de grootste bedreiging. Hoe kunnen de bezitters van legale wapens helpen dit terug te dringen? Met een beroep op hun maatschappelijke taak enige kennis van mogelijke legale handel bij de opsporingsinstanties aan te geven PAGINA 4: Scheiding der Machten V7: Wat is uw mening over het basisprincipe der Scheiding der Machten (Trias Politica). Hierin worden wetgevende macht uitvoerende macht en rechtelijke macht gescheiden. V8: Denkt u dat dit democratische basisprincipe in het huidige Ministerie van Veiligheid en Justitie waarin wetgeving en uitvoering samengevat zijn voldoende gewaarborgd wordt? Van grote democratische waarde. Het principe is onvoldoende gewaarborgd 12 / 20

PAGINA 5: Basis voor een vergunningverlening V9: Op dit moment is het vergunningstelsel meer gericht op wapens dan op de houder van de vergunning. Het is echter de persoon achter de vergunning die de belangrijkste factor is. Hoe denkt u over een meer persoonsgerichte aanpak van het vergunningstelsel. Voor PAGINA 6: Karakter van een Oudheid V10: Op dit moment zijn vuurwapens die het karakter van oudheden hebben (antiek) vrijgesteld van verlofplicht. Bent u het daarmee eens? PAGINA 7: Namaakwapens aansluiting bij omringende landen V11: Op dit ogenblik is de wetgeving op het gebied van voorwerpen die op vuurwapens lijken zoals airsoft speelgoed en gedeactiveerde wapens bijzonder onduidelijk en is de handhaving moeilijk. Deze voorwerpen worden in de andere landen van Europa niet als probleem beschouwd. Moet Nederland zich aansluiten bij de algemene trend in Europa en de nadruk leggen op het misbruik van die voorwerpen in plaats van op het bezit? Aansluiten bij de rest van Europa PAGINA 8: In beslag genomen wapens V12: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze wapens na zorgvuldige overweging net als in beslag genomen auto's boten horloges en dergelijke aangeboden worden aan de legale wapenbezitter? Dit kan een aanzienlijke hoeveelheid geld opleveren voor de schatkist. V13: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze voor tot vernietiging overgegaan wordt aan de geregistreerde musea en de erkende verzamelverenigingen aangeboden worden zodat er voorkomen wordt dat er bijzonder cultureel erfgoed verloren gaat? PAGINA 9: Europese reacties op ernstige incidenten V14: Na ernstige incidenten waarbij vuurwapens betrokken zijn worden in het bijzonder op Europees niveau voornamelijk maatregelen getroffen die het legale wapenbezit aanpakken. Vindt u dit terecht? Onterecht 13 / 20

V15: Bent u er van overtuigd dat dergelijke maatregelen effect zullen ressorteren? V16: Zo nee hoe zou u zaken als terrorisme en andere vuurwapencriminaliteit aan willen pakken? Niet overtuigd bij de bron. Volg het geld. Geen funding in Europa van Terreurorganisaties. PAGINA 10: Zelfbescherming burgers V17: Vindt u dat de burger het recht en de mogelijkheid moet hebben om zichzelf te beschermen en zo ja met welke middelen? V18: Met welke middelen mag dit zo u het ermee eens bent legale middelen echter geen vuurwapens. PAGINA 11: Verbetering Wapenwetgeving V19: De Wet wapens en munitie is als raamwet bijzonder gecompliceerd en vele zaken die in de wet horen te staan zijn geregeld in beleidsdocumenten met een gemiddelde levensduur van een jaar. Vindt u dat de Wet wapens en munitie aan een revisie toe is en zo ja wat zou u veranderen? Oneens V20: Mogelijke veranderingen: 14 / 20

#5 VOLLEDIG Verzamelprogramma: Email Invitation 3 (E-mail) Gestart: maandag 6 maart 2017 7:18:35 Laatst gewijzigd: maandag 6 maart 2017 7:22:33 Bestede tijd: 00:03:58 E-mail: laura.huisman@tweedekamer.nl IP-adres: 163.158.227.51 PAGINA 1 V1: Uw naam: V2: Uw partij: V3: Zijn uw antwoorden het standpunt van u persoonlijk of van uw partij. PAGINA 2: Redelijk Belang V4: Als er een redelijk belang aanwezig is bent u dan voor de mogelijkheid voor burgers die dat belang hebben om legaal (geregistreerd) wapens te bezitten zoals dat nu al het geval is? V5: Zijn de volgende legale activiteiten naar uw mening een redelijk belang voor het voorhanden kunnen hebben van wapens? Graag de punten aankruisen: PAGINA 3: Terugdringen illegaal wapenbezit V6: Illegaal wapenbezit en gebruik is voor legaal wapenbezit de grootste bedreiging. Hoe kunnen de bezitters van legale wapens helpen dit terug te dringen? PAGINA 4: Scheiding der Machten V7: Wat is uw mening over het basisprincipe der Scheiding der Machten (Trias Politica). Hierin worden wetgevende macht uitvoerende macht en rechtelijke macht gescheiden. V8: Denkt u dat dit democratische basisprincipe in het huidige Ministerie van Veiligheid en Justitie waarin wetgeving en uitvoering samengevat zijn voldoende gewaarborgd wordt? PAGINA 5: Basis voor een vergunningverlening 15 / 20

V9: Op dit moment is het vergunningstelsel meer gericht op wapens dan op de houder van de vergunning. Het is echter de persoon achter de vergunning die de belangrijkste factor is. Hoe denkt u over een meer persoonsgerichte aanpak van het vergunningstelsel. PAGINA 6: Karakter van een Oudheid V10: Op dit moment zijn vuurwapens die het karakter van oudheden hebben (antiek) vrijgesteld van verlofplicht. Bent u het daarmee eens? PAGINA 7: Namaakwapens aansluiting bij omringende landen V11: Op dit ogenblik is de wetgeving op het gebied van voorwerpen die op vuurwapens lijken zoals airsoft speelgoed en gedeactiveerde wapens bijzonder onduidelijk en is de handhaving moeilijk. Deze voorwerpen worden in de andere landen van Europa niet als probleem beschouwd. Moet Nederland zich aansluiten bij de algemene trend in Europa en de nadruk leggen op het misbruik van die voorwerpen in plaats van op het bezit? PAGINA 8: In beslag genomen wapens V12: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze wapens na zorgvuldige overweging net als in beslag genomen auto's boten horloges en dergelijke aangeboden worden aan de legale wapenbezitter? Dit kan een aanzienlijke hoeveelheid geld opleveren voor de schatkist. V13: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze voor tot vernietiging overgegaan wordt aan de geregistreerde musea en de erkende verzamelverenigingen aangeboden worden zodat er voorkomen wordt dat er bijzonder cultureel erfgoed verloren gaat? PAGINA 9: Europese reacties op ernstige incidenten V14: Na ernstige incidenten waarbij vuurwapens betrokken zijn worden in het bijzonder op Europees niveau voornamelijk maatregelen getroffen die het legale wapenbezit aanpakken. Vindt u dit terecht? V15: Bent u er van overtuigd dat dergelijke maatregelen effect zullen ressorteren? 16 / 20

V16: Zo nee hoe zou u zaken als terrorisme en andere vuurwapencriminaliteit aan willen pakken? PAGINA 10: Zelfbescherming burgers V17: Vindt u dat de burger het recht en de mogelijkheid moet hebben om zichzelf te beschermen en zo ja met welke middelen? V18: Met welke middelen mag dit zo u het ermee eens bent PAGINA 11: Verbetering Wapenwetgeving V19: De Wet wapens en munitie is als raamwet bijzonder gecompliceerd en vele zaken die in de wet horen te staan zijn geregeld in beleidsdocumenten met een gemiddelde levensduur van een jaar. Vindt u dat de Wet wapens en munitie aan een revisie toe is en zo ja wat zou u veranderen? V20: Mogelijke veranderingen: 17 / 20

#6 ONVOLLEDIG Verzamelprogramma: Email Invitation 3 (E-mail) Gestart: woensdag 8 maart 2017 15:46:37 Laatst gewijzigd: woensdag 8 maart 2017 15:55:22 Bestede tijd: 00:08:45 E-mail: fractie@lokaalindekamer.nl IP-adres: 84.24.229.32 PAGINA 1 V1: Uw naam: Jan Heijman V2: Uw partij: Lokaal in de Kamer V3: Zijn uw antwoorden het standpunt van u persoonlijk of van uw partij. partijstandpunt PAGINA 2: Redelijk Belang V4: Als er een redelijk belang aanwezig is bent u dan voor de mogelijkheid voor burgers die dat belang hebben om legaal (geregistreerd) wapens te bezitten zoals dat nu al het geval is? V5: Zijn de volgende legale activiteiten naar uw mening een redelijk belang voor het voorhanden kunnen hebben van wapens? Graag de punten aankruisen: Tegen Sportschieten statisch (denk Olympische disciplines nationale disciplines) Sportschieten dynamisch (combinatie van schieten en bewegen zoals parcours) Sportschieten dynamisch (combinatie van schieten en bewegen zoals biathlon) Traditioneel (schutterijen) Jachtparcours (kleiduiven) Jacht (schadebestrijding en wildbeheer) Re-enactment (naspelen van gebeurtenissen uit de geschiedenis) Behoud oude militaire voertuigen inclusief hun bewapening. Wapenverhuur voor film en theater. PAGINA 3: Terugdringen illegaal wapenbezit 18 / 20

V6: Illegaal wapenbezit en gebruik is voor legaal wapenbezit de grootste bedreiging. Hoe kunnen de bezitters van legale wapens helpen dit terug te dringen? Door zelf alles via de regels te doen. PAGINA 4: Scheiding der Machten V7: Wat is uw mening over het basisprincipe der Scheiding der Machten (Trias Politica). Hierin worden wetgevende macht uitvoerende macht en rechtelijke macht gescheiden. V8: Denkt u dat dit democratische basisprincipe in het huidige Ministerie van Veiligheid en Justitie waarin wetgeving en uitvoering samengevat zijn voldoende gewaarborgd wordt? Vind ik geen vraag zijn feiten Het principe is goed gewaarborgd PAGINA 5: Basis voor een vergunningverlening V9: Op dit moment is het vergunningstelsel meer gericht op wapens dan op de houder van de vergunning. Het is echter de persoon achter de vergunning die de belangrijkste factor is. Hoe denkt u over een meer persoonsgerichte aanpak van het vergunningstelsel. Voor PAGINA 6: Karakter van een Oudheid V10: Op dit moment zijn vuurwapens die het karakter van oudheden hebben (antiek) vrijgesteld van verlofplicht. Bent u het daarmee eens? PAGINA 7: Namaakwapens aansluiting bij omringende landen V11: Op dit ogenblik is de wetgeving op het gebied van voorwerpen die op vuurwapens lijken zoals airsoft speelgoed en gedeactiveerde wapens bijzonder onduidelijk en is de handhaving moeilijk. Deze voorwerpen worden in de andere landen van Europa niet als probleem beschouwd. Moet Nederland zich aansluiten bij de algemene trend in Europa en de nadruk leggen op het misbruik van die voorwerpen in plaats van op het bezit? PAGINA 8: In beslag genomen wapens 19 / 20

V12: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze wapens na zorgvuldige overweging net als in beslag genomen auto's boten horloges en dergelijke aangeboden worden aan de legale wapenbezitter? Dit kan een aanzienlijke hoeveelheid geld opleveren voor de schatkist. V13: In de huidige praktijk worden in beslag genomen dat deze voor tot vernietiging overgegaan wordt aan de geregistreerde musea en de erkende verzamelverenigingen aangeboden worden zodat er voorkomen wordt dat er bijzonder cultureel erfgoed verloren gaat? PAGINA 9: Europese reacties op ernstige incidenten V14: Na ernstige incidenten waarbij vuurwapens betrokken zijn worden in het bijzonder op Europees niveau voornamelijk maatregelen getroffen die het legale wapenbezit aanpakken. Vindt u dit terecht? V15: Bent u er van overtuigd dat dergelijke maatregelen effect zullen ressorteren? V16: Zo nee hoe zou u zaken als terrorisme en andere vuurwapencriminaliteit aan willen pakken? Terecht Overtuigd Ik vind dit een onzinnige enquete gestuurd door een belangen groep PAGINA 10: Zelfbescherming burgers V17: Vindt u dat de burger het recht en de mogelijkheid moet hebben om zichzelf te beschermen en zo ja met welke middelen? V18: Met welke middelen mag dit zo u het ermee eens bent Oneens Complete onzin deze enquete PAGINA 11: Verbetering Wapenwetgeving V19: De Wet wapens en munitie is als raamwet bijzonder gecompliceerd en vele zaken die in de wet horen te staan zijn geregeld in beleidsdocumenten met een gemiddelde levensduur van een jaar. Vindt u dat de Wet wapens en munitie aan een revisie toe is en zo ja wat zou u veranderen? V20: Mogelijke veranderingen: 20 / 20